Followers

jawapan persoalan yang lepas

cuba kita piki...
kalau la org non-muslim tnya kita mcm na kita nak buktikan kewujudan allah..
kita boleh bagi contoh tentang sesuatu benda..
contohnya aku cipta handphone..
aku bpleh nampak handphone tapi handphone xnampak aku..
knape handphone xleh nampak aku..
ini kerana aku xbagi dier deria tok nampak aku..
mcm 2 juga Allah..
Allah xbg kita deria tok nmpak dier...
KENAPA non-muslim cakap pmpn ditindas dalam islam..
cakap pmpn senntiasa diketepikan...
contoh dalam solat..
kenapa pmpn berada saf belakang dan laki didepan...
kalau kita fikirkan...
perempuan solat didepan dan lelaki solat di belakang..
rasanya solat laki2 khusyuk x...
mesti x khusyuk punya la..
sbb laki 2 akan fokus pada pinggul perempuan semasa rukuk dan sujud..
ADAKAH islam menisdas perempuan??
kita boleh fikirkan...
selain itu gak ada org non muslim cakap nabi isa nabi terakhir
kerana nabi isa turun masa hari kiamat dan bukan nabi muhammad..
mcm ni lah...
EN AHMAD ada 5 orang anak...
anak pertama nama A,anak kedua nama B,anak ketiga nama C
anak keempat nama D dan anak kelima nama E.
E merupakan anak bongsu...
satu hari D pergi luar negara untuk sambung belajar..
baru setahun D pergi..keluarganya exsident...
semua nya meninggal dunia..lepas 6tahun belajar...
D balik ke rumah..dan dapati semua adik beradiknya sudah mati..
adakah D akan menjadi adik bongsu..??
D tetap anak ke empat dan bukan terakhir..
jadi jawapan nya ialah...
siapa yang lahir paling akhirlah dia nabi terakhir..
bukan yang turun paling akhir...

6 comments:

bile budak berkate-berkate said...

fuyoo...
mekaseh ustaz acap..hehe

rafsam rasul said...

not acap la..
remy..
aku bukan ustaz la...

yuukihime_cancer91 said...

jwpn y bernas n rgkas..
gud job cam

bile budak berkate-berkate said...

alo....
ustaz tok aq jela

B E L L A said...

hahaha..wat eva.
follow me! http//bellawan102.blogspot.com :)

Adieos_91 said...

Kalau non muslim tnya kita Allah tu wujud ke?

1) Kita tampar muka dia,pastu dia akan tnya knp kita tmpar dia.. Then kita jawab:

Apa kamu rasa saya tampar tadi?tentu sakit,sakit kita boleh nampak ke?tapi dia wujud kan dan kita boleh rasa . . .macam tu gak la Allah,walau kita x nampak tapi kita boleh rasa kewujudan nya,


Assalamualaikum :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...